Tele2 (fd Comhem)

Föreningen har gruppavtal med Tele2

Vad innebär det? Jo, föeningen har ingått ett gruppavtal med Tele2 för hela föreningen som innehåller bl.a rabbaterat pris på Bredband och Telefoni för boende. Hela föreningen har tillgång till 100/50 bredband direkt med en router från Tele2. För att få tillgång till utbudet kontakta Tele2 och uppge att man är boende i Rävabackens Brf.

Saknar man något?


Skulle det vara så att det inte finns t.ex. Wifi-router i bostaden när man flyttar in så kontaktar man Tele2 och informerar. De går då igenom vilket utbud man är intresserad av och skickar en ny router. Detta gäller även TV-utbudet där man har:

TV-Hub, Digitalbox eller TV-modul att välja på.

Vid problem


Vid minsta problem med Bredband, TV eller Telefoni så gäller följande:

1. Alla boende ingår ett eget avtal som gäller för lägenheten.

2. Vilka abonnemang man väljer att lägga på grundutbudet styr man själv.

3. När ett fel uppkommer skall man ALLTID kontakta Tele2, eftersom de kommer göra felsökningar på din adress.

4. Märker Tele2 att felet är i deras utrustning eller ledningar fixar dem den biten.

5. Ligger felet på den boende, t.ex. felkoplingar efter renovering eller andra former av felkopplingar som inte har med Tele2 och deras utrustning eller ledningar får man stå för servicekostnad själv.

6. Man skall inte felanmäla till föreningen.

7. All information kan man lätt hitta på Tele2's hemsdia www.tele2.se.

8. Telefon: 90 222

9. Öppettider: 

Vardagar: 08:00-19:00

Lördag: 09:00-15:00

Söndag: Stängt

Helgdagar: Mån-Fre: 09:00-15:00

Avvikelser:

Påskafton, Midsommarafton, Julafton & Nyårsafton 09:00-14:00